“We hebben heel veel vaste klanten en daar mag je best trots op zijn vind ik.”
Bakker Bart Borne viert deze maand het 12,5-jarig jubileum. Ondernemer Jeroen van den Berg is trots op het feit dat Bakker Bart Borne zich al zoveel jaren weet te onderscheiden en bestaande klanten blijven komen. Van den Berg weet nog goed hoe het ruim 12 jaar geleden begon.
Van den Berg kreeg een belletje van het hoofdkantoor van Bakker Bart en heeft niet lang hoeven nadenken over een filiaal in Borne. “Van het hoofdkantoor kreeg ik meerdere keuzes om een filiaal te openen als franchisebedrijf. Maar ik koos voor een vestiging in Borne”, zegt Van den Berg, die Borne als eyecatcher zag. “Het trok mij gewoon heel erg. Het heeft een goede sfeer, mooi centrum en de locatie is top.”
Naamsbekendheid
Volgens Van den Berg speelt de naamsbekendheid van Bakker Bart wel mee bij de klanten van Bakker Bart Borne. Al zullen andere bakkerijen dat ook hebben, denkt hij. “Er zijn natuurlijk heel veel bakkers in de regio, maar ons concept is net iets anders. We focussen ons op belegde broodjes, echt als de lunchroom”, vervolgt Van den Berg, die de klantvriendelijkheid van het personeel op prijs stelt. “De klantvriendelijkheid is echt belangrijk, al hebben de andere bakkerijen dat ook.”
Actie 12,5-jarig bestaan
In het teken van het 12,5-jarig bestaan van Bakker Bart Borne heeft de bakkerij een mooie actie opgesteld. Een kopje koffie en een stuk appelgebak kun je voor slechts 3,75 euro kopen. De actie is alleen geldig op alle warme dranken, met uitgang van koffiespecials en warme chocolademelk. “Er volgen de komende weken zeker nog een paar mooie acties meer, maar daarvoor moet je Facebook, Instagram en de krant goed in de gaten houden.”
Hoogtepunt
Voor Van den Berg is het klantenbestand het hoogtepunt van de afgelopen 12,5 jaar. “We zijn natuurlijk de grootste bakkerijketen van Nederland, maar het klantenbestand in Borne is echt heel mooi. We hebben heel veel vaste gasten, daar mag je best trots op zijn, vind ik”, gaat de ondernemer verder. “Niet alleen de klanten blijven trouw aan Bakker Bart, maar ook het personeel. Waar ik ze ontzettend dankbaar voor ben. Maar het hoogtepunt vind ik toch wel de blijvende klanten in de loop van jaren.”
Het coronavirus was voor veel bedrijven een negatieve smet, maar de Bakker Bart wil daar niet te lang in blijven hangen. “Natuurlijk heeft het ons ook niet veel geleverd, maar ik vind dat je ook anders kunt denken. We hebben veel dingen veranderd en hebben onze bestellingen bezorgd bij de klanten, óók buiten Borne en omstreken”, vervolgt Van den Berg, die zelf meer uren moest maken. “Ik heb mezelf meer uren op de planning gezet, zodat ik tijd had om bestellingen te maken. Maar ik zie dat de mensen nu toch wel terugkeren in de winkel, nu het weer kan. En hoe meer mensen terugkomen, hoe drukker je wordt in de winkel.”
“Ik merk dan toch wel dat het niet noodzakelijk is om te bezorgen”, zegt Van den Berg, die ook negatieve ervaringen heeft met het bezorgen. “De warme broodjes gaan dan vaak met drie á vier andere bestellingen en liggen dan een half uur in de auto dat doet de kwaliteit niet ten goede. Daarom hoop ik dat de mensen toch gewoon in de winkel blijven komen, zodat we de gewenste kwaliteit kunnen blijven leveren.”
Geen grote veranderingen op de planning
In de toekomst zal Bakker Bart Borne niet veel veranderingen doorvoeren. “Ik ga in ieder geval niet uitbreiden. Ik hoop dat we straks weer ons terras en interieur kunnen terugplaatsen, maar daar hebben we geen invloed op”, doelt Van den Berg op de richtlijnen van het RIVM over de coronamaatregelen. “De mensen uit Borne en omstreken blijven van harte welkom!”, besluit Bakker Bart.
Adresgegevens
Bakker Bart Borne, Grotestraat 164, 7622 GR in Borne. Tel: 074 – 267 2526. Website: https://www.bakkerbart.nl.
tekst en foto de week van borne